2013. szeptember 18., szerda

Póréhagymás krémsajtos tekercs


Gyors vacsora akkut lustáknak. Én egész nap klinikai eset voltam, annyira, hogy lángost ettünk ebédre a közeli lángosos bódéból, mert nem volt kedvem hazaviharzani a játszótérről ebédet főzni. Rozival sem volt erőm alkudozni, hogy most már ideje menni. Ma ő nyert. :-) A lángosos srác elég jól nyomja a témát, ő még tudja, milyen a jó lángos tészta.

Na de a vacsora. Leveles tésztát vettem a boltban. A többi meg volt itthon a hűtőben, kamrában. Az egyik feléből ez a tekercs lett. A másikból pedig ez.


Póréhagymás krémsajtos tekercs


 Hozzávalók:

25 dkg leveles tészta
fél szál póréhagyma
15 dkg natúr krémsajt
2 evőkanál tejföl
10 dkg bacon (most felkockázott volt itthon)
frissen reszelt szerecsendió
1 mk. citromlé
1 csipet cukor
1 mk. só
frissen őrölt fekete bors
8-10 dkg reszelt sajt (gouda volt itthon)
1 + 2 ek. olívaolaj
1 tojás

A leveles tésztát hagytam kiolvadni. 

A póréhagymát megfonnyasztottam az olívaolajon, kicsit sóztam. Közben simára kikevertem krémsajtot 1 ek. olívaolajjal, a tejföllel, zúzott fokhagymával, sóval, borssal, a csipet cukorral és a citromlével. Belereszeltem a szerecsendiót. Az egészet jól összekevertem. Érdemes kóstolni és ha kell, még sózni, fűszerezni.

A sütőt előmelegítettem 200 fokra. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral. A sajtot lereszeltem.

A tésztát fél centi vékonyra nyújtottam, megkentem egyenletesen a krémsajttal, eloszlattam rajta a póréhagymát, megszórtam a bacon kockákkal és a reszelt sajttal. A tészta tőlem távolabb eső szélét 2 centi széles sávban üresen hagytam, ezt megkentem felvert tojással. A egészet szorosan feltekertem, megkentem tojással, tepsire raktam és kb. 20-25 perc alatt aranybarnára sütöttem.De lehet, hogy volt az fél óra is.

Hardkór fokhagymás tejfölt adtam mellé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...