2013. augusztus 21., szerda

Szilva. Kakaó. Finom.


Doki süti. Megint. Ezúttal a Díványon keresztül. 

Én botor megkérdeztem a kölköket, hogy mit süssek. Épp ennél a receptnél volt nyitva a gépem. Kakaóóóóóós? EZT! EZT! EZT! 

Merugye' nem ezt terveztem, de győzött a túlerő. :-)

Én fahéjat is tettem bele. Ez lett belőle.


 
Kakaós szilvás muffin




Hozzávalók (9 db lett belőle):

1 db 2 dl-es pohár  az alapanyagok kiméréséhez

1 tojás
fél pohár cukor
fél pohár tej
1 vanília rúd kikapart magjai (eredetileg vanília kivonat, de most az nem volt itthon)
10 dkg vaj
1 pohár liszt
2 teáskanál sütőpor
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
2 kávéskanál őrölt fahéj
5 db szilva

Előmelegítettem a sütőt 180 fokra. Kivajaztam és vékonyan kiliszteztem egy 12 db-os muffin formát. 

A szilvákat megmostam és félbevágtam, majd kimagoztam.

Egy keverő tálban a tojást, a cukrot, a tejet, a vanília rúd kikapart magját és a megolvasztott vajat habverővel  kikevertem. 

Egy másik tálba szitáltam a lisztet, a sütőport és a kakaóport, majd a két tál tartalmát fokozatosan összekevertem, csomómentesre. 

Ez a mennyiség 8 muffinhoz volt elég. A muffin formák aljába tettem fél szilvát, rákanalaztam a kakaós masszát, 2/3-ig  mindegyikbe. A tetejükbe belenyomkodtam a fél szilvákat és nagyjából 25 perc alatt megsütöttem.

Tűpróba.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...