2013. augusztus 13., kedd

Még mindig a backlog: barackos süti


Nem titkoltan azért vettem sárgabarackot, hogy sütibe kerüljön.

Gyors süti. Könnyű a tésztája, savanykás a baracktól és kihűlni sincs ideje. Süssétek meg, faljátok be. 


Barackos süti



Hozzávalók:

6-8 darab sárgabarack, nem túl puha
13 dkg liszt
15 dkg porcukor (eredetileg 20-at ír a recept, de mindig kevesebbet teszek a sütikbe)
1 mokkáskanál sütőpor
5 tojás kettéválasztva
10 dkg olvasztott vaj
1 citrom reszelt héja és leve 

ezt érdemes elkövetni a citrommal felhasználás előtt: 

Előmelegítettem a sütőt 180 fokra, azt hiszem, mert ez is a fapados sütőben sült. Kivajaztam, kiliszteztem egy közepes tepsit. 

Előkészítettem a citromot, megmostam a barackokat és cikkekre vágtam. Bocsánat, de én nem bajlódtam a hámozással, így is tökéletes lett a végeredmény. De ha valakit zavar a barackhéj gondolata, hámozzon bátran. 

Megolvasztottam a vajat. A tojássárgákat habosra kevertem a cukorral, hozzáöntöttem a citrom levét és héját, beleszórtam a lisztet, a sütőport és a már nem forró olvasztott vajat. Jól elkevertem. 

Kemény habbá vertem a tojások fehérjét, majd 2 részletben óvatosan a masszába forgattam. Tepsibe öntöttem a nyers tésztát, a tetején pedig elrendeztem a sárgabarackokat. 25-30 percig sütöttem. Tűpróbával ellenőriztem. 

Mivel az eredeti mennyiségnél kevesebb cukrot tettem bele, kis tálban adtam mellé porcukrot a cukorfüggőknek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...